Radzenie sobie z nieplanowaną ciążą

Zdrowie

Nie spodziewałeś się tego; test ciążowy jest pozytywny. Czujesz tyle emocji naraz. Gdzie powinieneś się stąd udać?Czy wiesz, że połowa wszystkich ciąż jest nieoczekiwana, dlatego wiele kobiet zastanawia się, jak poradzić sobie z nieplanowaną ciążą. Jak każda ważna decyzja, ważne jest, aby poświęcić czas na przetworzenie, zaakceptowanie i podjęcie decyzji, co dalej.

Oto sześć kroków, które mogą pomóc Ci poradzić sobie z nieplanowaną ciążą:

1. Potwierdź, że jesteś w szoku i to jest w porządku

Nieplanowana ciąża jest szokująca. Nie jest to coś, czego się spodziewałeś, planowałeś, ani prawdopodobnie nawet o tym nie myślałeś. Może minąć kilka dni, zanim to zaakceptujesz, i to jest w porządku. Daj sobie czas na przetworzenie i przyjęcie. porady – zobacz

2. Pozwól sobie na bycie emocjonalnym

Pozwól sobie odczuć nadchodzące emocje: złość, podekscytowanie, frustrację, dezorientację i wszystkie inne. Zapisz emocje, których doświadczasz, abyś za kilka dni, gdy ich intensywność opadła, mogła je przejrzeć i dowiedzieć się, co nadal czujesz w związku z ciążą.

3. Zmierz się z wątpliwościami

Większość kobiet, niezależnie od tego, czy ich ciąża jest planowana czy nieplanowana, ma wątpliwości co do siebie i swojej zdolności do podjęcia zdrowej decyzji o ciąży. Możesz łatwo pozwolić, by lęki i wątpliwości cię przytłoczyły, ale ważne jest, aby zdać sobie sprawę, że te początkowe uczucia nie wystarczą, by oprzeć swoją decyzję. Przyznaj się do tych uczuć, ale nie pozwól, aby strach decydował o tym za ciebie. Pamiętaj, nie musisz od razu podejmować decyzji.

4. Wizualizuj różne opcje

Zrób krok poza strach i wizualizuj każdą z dostępnych opcji. Wyobraź sobie, że jesteś w domu ze swoim dzieckiem. Wyobraź sobie zakupy spożywcze i rutynowe części każdego dnia.

Jeśli zdecydujesz się na aborcję, jakie według ciebie emocje poczujesz tydzień po aborcji, miesiąc po tym, jak przytulisz swoje pierwsze dziecko? Jeśli rozważasz adopcję, czy możesz sobie wyobrazić, jak przechodzisz przez ten proces? Jak by się to czuło? Każda z tych decyzji jest na swój sposób trudna. Skontaktowanie się z przeszkolonym doradcą ds. opcji może pomóc w przejściu przez ten proces.

5. Nie pozwól, aby finanse były twoją największą troską

Finanse są ważne, ale nie powinny być jedynym czynnikiem, na którym opierasz decyzję o ciąży. Dostępna jest dla ciebie duża pomoc. Hopeline oferuje zasoby i skierowania, aby pomóc kobietom i mężczyznom w podejmowaniu decyzji dotyczących ciąży.

6. Znajdź wsparcie nieoceniające

Ludzie mają wiele myśli i uczuć związanych z nieplanowaną ciążą. Ważne jest, abyś znalazł ludzi, którzy zaoferują zachętę i pomoc, jeśli tego potrzebujesz. Jeśli nie wiesz, od czego zacząć, Hopeline może Ci pomóc w bezpłatnym i poufnym wsparciu przez całą ciążę.

Hopeline oferuje kobietom w ciąży bezpłatną i poufną opiekę od ponad 30 lat. Nasz personel ma doświadczenie w pomaganiu każdej kobiecie, która przechodzi przez nasze drzwi, radzić sobie z nieplanowaną ciążą. Umów się na wizytę w Hopeline i pozwól nam pomóc Ci przejść przez kolejne kroki.Nie podoba mi się ciąża

Dlaczego ciąża nie zgadza się ze mną?

Pomimo czasopism, które pokazują różowe mamy, które radośnie świecą na swoich okładkach, nie każdy dobrze się bawi podczas ciąży. Twoje ciało przechodzi duże zmiany i możesz czuć się chory lub zmęczony. Jeśli masz też kupy, bóle pleców lub inny mniej efektowny efekt ciąży, możesz czuć się dobrze i naprawdę mieć dość. Wiele kobiet twierdzi, że ciąża jest czymś, co raczej znoszą, niż lubią.

W tej chwili może to być małe pocieszenie, ale nawet jeśli teraz czujesz się trochę przygnębiony – będzie łatwiej. A jeśli jesteś w pierwszym trymestrze, z ulgą usłyszysz, że niektóre z bardziej niepożądanych efektów fizycznych, takich jak choroba i zmęczenie, często mijają w drugim trymestrze.

Pamiętaj, że pogodzisz się z dużymi emocjonalnymi i fizycznymi zmianami podczas ciąży, a twoje hormony mogą również sprawiać, że twoje uczucia wydają się bardziej intensywne. Jeśli masz obawy związane z ciążą lub trudno Ci zarządzać wszystkimi emocjami, spróbuj zidentyfikować swoje główne zmartwienie. Kiedy już zdasz sobie sprawę, co tak bardzo cię denerwuje, możesz zacząć zastanawiać się, jak to obejść.

Jeśli nadal czujesz się przygnębiony, może to oznaczać, że cierpisz na depresję przedporodową. Ale nie walcz sam. Mniej więcej jedna na dziesięć kobiet doświadcza depresji w czasie ciąży, a Twój lekarz rodzinny lub położna będą w stanie wskazać Ci kierunek pomocy.

Co mogę zrobić, aby poczuć się lepiej?

Po pierwsze, zacznij mówić. Otwórz się na kogoś, z kim czujesz się komfortowo i kto może pomóc ci rozwiązać niektóre z twoich zmartwień. Może to być koleżanka, która już przez to przechodziła, partner, mama, położna lub lekarz. Rozmowa o swoich uczuciach to nie tylko wielka ulga – pomoże ci też spojrzeć na sprawy z innej perspektywy.

Słuchaj swojego ciała i odpoczywaj, kiedy tylko tego potrzebujesz. Upewnij się, że masz trochę pobłażliwego „czasu dla siebie” i rób rzeczy, które sprawiają, że czujesz się szczęśliwy – czy to kąpiel w wannie, czy pójście do kina z najlepszym przyjacielem.

Na koniec pomyśl o tym, co ma nadejść. Kiedy po raz pierwszy trzymasz dziecko i mówisz „cześć” do nowej małej osoby w twoich ramionach, wszystkie te uczucia prawdopodobnie znikną w tle. Ciąża nie zawsze jest łatwa, ale większość mam zgadza się, że w końcu warto!

Dodaj komentarz