Pomysłowość w reklamie – z jakiej przyczyny jest nadrzędna?

Reklama

Agencje marketingowe wyrastają jak grzyby po deszczu oraz do ich istnienia przyzwyczaili się nieomalże wszyscy. Nie wszyscy niemniej jednak zdają sobie sprawę z tego, czym się one zajmują. Najprościej-marketingiem. Naturalnie, lecz co to oznacza „zajmować się reklamą”? Agencja marketingowa tworzy reklamy na zlecenie. Są w stanie mieć one bogatą formę: mogą być to reklamy telewizyjne, radiowe, prasowe, w Sieci itp. Coraz to powszechniejsze jest także tworzenie reklam ambientowych, innymi słowy inaczej nieszablonowych. Takie reklamy znajdują się na środkach transportu miejskiego (autokarach, taryfach, metrze, tramwajach), na wiatach autobusowych, w kuluarach, samochodach (banery na dachu bądź też ciągnięte za samochodem).

Agencje prowadzą kompletne kampanie reklamowe, inaczej usystematyzowane, planowe działanie marketingowe. Z agencji reklamowej wielokrotnie wykorzystują firmy dopiero wkraczające na rynek, chcąc w ten sposób zbudować korzystny wizerunek własnej marki w opinii publicznej. Kampanie marketingowe mogą przysłużyć się także jednostkom już istniejącym oraz nieco zapomnianym w powrocie na rynek. Z reguły jednakże aktywność agencji reklamowej wiąże się z pracą nad rzeczowym produktem – wypróbuj Prospecting – kampanie szukające klientów – interimsales. Działania marketingowe mają spowodować zapoznanie z nim społeczeństwa i zachęcić do kupna. Coraz częściej w odniesieniu do agencji zajmujących się promocją w Internecie używa się wskazania „agencja interaktywna”. Czy jest jakaś różnica?

Agencje interakcyjne to tak jakby filie marketingowe, jakich obszarem działania jest Internet, jednakowoż nie chodzi tutaj tylko o zareklamowanie firmy klienta w Internecie. Agencje interakcyjne absorbują się konstruowaniem samej obecności zleceniodawcy w Internecie. Agencje interakcyjne projektują np. witrynę WWW danej firmy. Niektóre są tylko „wizytówką”, obejmującą podstawowe dane o jednostce gospodarczej, inne są na bieżąco aktualizowane. W związku z tym agencje interaktywne absorbują się pozycjonowaniem strony klienta oraz promocją jego serwisu w wyszukiwarce (SEO). Klienci powierzają też agencjom hosting witryn internetowych. Mogą one być także odpowiedzialne za projekt handlu internetowego (e-commerce), np. sklepu w sieci. W tej chwili coraz bardziej zaciera się granica pomiędzy agencjami reklamowymi, a interakcyjnymi.

Dodaj komentarz